آیفون 15
اپل در تاریخ 22 سنبله از آیفون 15 رونمایی می کند

سایت معتبر 9to5Mac به نقل از منابع آگاه نوشته که اپل قصد دارد در تاریخ 22 سنبله (September 13) از این آفون ها رونمایی کند.

در این گزارش آمده که چندین شرکت مخابراتی از کارکنان خود خواسته‌اند که در روز 13 سپتامبر باید در محل کار حضور داشته باشند زیرا در این روز قرار است یک رویداد مهم برای معرفی موبایل های جدید برگزار شود. اگرچه این خبر لزوما به این معنا نیست که قرار است در این تاریخ آیفون‌های جدید رونمایی شوند، اما در کل با توجه به اینکه در ماه سپتامبر با رونمایی گوشی مهمی روبرو نخواهیم شد، پس بنابراین در تاریخ موردنظر با آیفون های جدید اپل مواجه می‌شویم.

با وجود اینکه اپل معمولا رویداد معرفی آیفون‌های جدید را در روز سه‌شنبه برگزار می‌کند، اما سال گذشته این رویداد در روز چهارشنبه برگزار شد و امسال هم 22 سنبله چهارشنبه است. طی هفته‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد چالش تولید برخی از آیفون‌های جدید منتشر شده و با وجود اینکه برخی افشاگران از احتمال تاخیر در عرضه‌ی مدل‌های پرو خبر داده‌اند، برخی دیگر بر این باور هستند که تمام مدل‌ها به موقع به دست کاربران می‌رسند.

برای یادآوری باید بگوییم که امسال تمام آیفون‌ها با نمایشگر حفره‌دار و پورت USB-C راهی بازار می‌شوند. همچنین مدل‌های پرو به جای فریم مبتنی بر فولاد ضدزنگ، با فریم تیتانیومی عرضه خواهند شد. مانند سال گذشته که مدل‌های استاندارد با چیپست قدیمی از راه رسیدند، امسال هم مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ از چیپست قدیمی A16 استفاده می‌کنند و مدل‌های پرو از چیپست تازه‌نفس A17 بهره می‌برند که مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری است. در ضمن نباید بهره‌گیری مدل پرو مکس از دوربین پریسکوپی را از قلم بیندازیم.

منبع: 9to5Mac